Opleiding voetreflex massage

In januari is de opleiding speciaal voor de voeten gestart.

Duur:
10 dagen

Locatie:
Klarenbeek

Docent:
Jessy Jansen

Wanneer:
24 januari, 21 februari, 7 maart, 18 april, 16 mei, 13 juni, 26 september, 17 oktober, 14 november en 12 december

Tijden:
10.30 uur tot 16.30 uur

Aantal beschikbare plekken:
Minimaal 6 cursisten en maximaal 8

De onderwerpen die o.a. aan bod komen zijn:

• de werking van voetreflexologie
  • ontspanningstechnieken
  • behandeltechnieken
  • lichaamsprojectie op de voeten
  • klachtgericht werken (o.a. hoofdpijn, nek-schouder en rugklachten, buikpijn, stress enz.)
  • aromatherapie toepassen op de voeten
  • verstoorde zones interpreteren
  • wat hebben voeten te vertellen

Studeren:

Voor deze opleiding hoef je geen tijd vrij te maken voor je studie. Er wordt namelijk gewerkt volgens het Nieuwe Stijl onderwijs. Dit betekent dat het niet de bedoeling is om domweg alles van buiten te leren. Integendeel! Alles draait hier om BEGRIP-INZICHT.

Lesmaterialen:

Tijdens deze Voetreflexopleiding werken we met het boek ‘Reflexzone Therapie’ van Hanne Marquardt. Het is daarom zeker aan te bevelen om het boek te kopen, of van iemand te lenen. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van readers. Deze krijgen jullie tijdens de 1e les uitgedeeld. Ze zijn door de docent zelf geschreven.

Lesdagen:

De opleiding bestaat uit 10 lessen. De data waarop de lessen gegeven worden, zie je hieronder staan in het roze vlak.

De lesdagen starten met het behandelen van een stukje theorie. Deze theorie heb je van tevoren thuis al gelezen, en soms zit daar een voorbereidend opdrachtje bij. De docent zal presentaties geven, en de theorie behandelen op een activerende manier met daarbij passende werkvormen.

Op de middag zullen we ons bezig houden met de praktijk, het oefenen in waarnemen, de verschillende handgrepen en technieken, je eigen houding tijdens het werken, het masseren en bewerken van de voeten.

Na de opleiding:

Ben je in staat om verstoorde reflexzones te kunnen interpreteren en veel voorkomende klachten behandelen. Je kunt activerend, sederend, stimulerend en harmoniserend werken op het systeem via de voeten.

Na het volgen van alle lessen, ontvang je een certificaat.

Meenemen naar de lesdag:

• Schrijfmateriaal
  • Collegeblok
  • Eventueel een vierkleurenbalpen en arceerstiften voor als je wilt MindMappen
  • Het boek ‘Reflexzone Therapie’ van Hanne Marquardt
  • Draag makkelijk zittende kleding
  • Twee handdoeken

Voor meer informatie of een afspraak voor een kennismakingsgesprek in Klarenbeek kun je een email sturen naar: info.aromatherapie@gmail.com

Investering:

€ 1250,00 (in termijnen mogelijk)
(exclusief btw, inclusief koffie, thee en syllabus)

Lunch:
De eerste lesdag wordt er voor de lunch gezorgd. Daarna maken we allemaal zelf wat, of neem je wat mee uit de winkel en genieten we samen van een gezamenlijke aromatische lunch. Heb je allergieën of volg je een bepaald dieet geef dit aan of neem zelf iets mee.

AANMELDEN

.

Ja, ik meld me aan voor de Voetreflex massage.
Locatie: Klarenbeek
Investering: € 1250,- (excl. BTW) bij betaling in 1 keer

Ja, ik meld me aan voor de Voetreflex massage
Locatie: Klarenbeek